O nas

Dzisiaj: 5
W tym tygodniu: 537
W sumie: 146765

Na mocy uchwały Rady m.st. Warszawy nr XLV/1081/2017 z dnia 16 marca 2017 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi  od dnia 1 września 2017 r. zostało włączone do LVI Liceum Ogólnokształcącego
im. Leona Kruczkowskiego.

Miejscem realizacji obowiązku szkolnego uczniów Gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 będzie obecna siedziba Gimnazjum przy ul. Dzieci Warszawy 42.

Strona internetowa LVI LO im. L. Kruczkowskiego [link]

Zebrania z Rodzicami – zmiana godziny

Serdecznie zapraszamy na zebrania, które odbędą się
22 listopada 2017 r. (środa), o godz. 18.00,
a nie jak wstępnie planowano o godz. 18.30.
Od godziny 17.30 odbędą się indywidualne spotkania z nauczycielami przedmiotów.

Zapraszamy do relacji z wyjazdu uczniów klasy 2a oraz chętnych uczniów klasy 2c do Kopalni Soli „Kłodawa” w Kłodawie gdzie znajduje się najgłębiej na świecie położona podziemna trasa turystyczna oraz Zamku Królewskiego w Łęczycy – według legendy zamieszkiwanego przez diabła Borutę.
Młodzież na wycieczkę udała się pod opieką p. Anny Lewandowskiej i Agaty Łój.

Wyjazdowi 11 października od rana towarzyszyła deszczowa pogoda, która mogła zniechęcać do wyprawy. Jednak nasze obawy były niepotrzebne.
O godzinie 10.00 byliśmy już na miejscu czyli w Kłodawie, gdzie znajduje się Kopalnia Soli „Kłodawa”. W Kopalni czekał na nas Przewodnik podziemnej trasy turystycznej, który zapoznał nas z regulaminem i poprosił o przygotowanie się do wyruszenia w głąb ziemi. Przejazd windą okazał się bardzo ekscytujący. Zjechaliśmy szybem „Michał” nazwanym imieniem założyciela tej kopalni. W błyskawicznym tempie znaleźliśmy się 600 m pod ziemią. Dowiedzieliśmy się, że jest to najmłodsza kopalnia w Polsce i jedna z nielicznie działających w Europie, a trasa turystyczna jest najgłębszą na świecie.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od małej Kaplicy św. Kingi, która jest patronką górników solnych. Mogliśmy się dowiedzieć dlaczego sól ma różne kolory. W kopalni kłodawskiej wydobywana jest sól biała i różowa występująca na świcie jeszcze tylko w Pakistanie. Ciekawostką była sól niebieska, której kolor jest tylko złudzeniem optycznym (promienie światła przechodzące przez kryształy nadają jej taki kolor).
Porównaliśmy realia trasy turystycznej i tej wykorzystywanej przez górników.
Poznaliśmy legendę o kopalni oraz prawdziwą historię. Mogliśmy „przybić żółwika” z legendarną postacią wykonaną oczywiście z soli i poprosić ją o spełnienie marzeń – w zdecydowanej większości prosiliśmy o dobre oceny :).
Zajrzeliśmy do Groty Drakuli. Ogromne wrażenie zrobiła na nas wszechobecna sól, która pięknie mieniła się w kolorowym świetle. Na koniec dowiedzieliśmy się, że w Kopalni został pobity rekord Guinessa.  W jednej z potężnych komór wyrobiskowych urządzono sale koncertową, w której w 2007 roku ustanowiono rekord w kategorii „najniżej odbywający się koncert muzyczny na świecie”. Na głębokości 600 m zagrała koncert Orkiestra Symfoniczna z Kalisza.
Zwiedzanie kopalni zakończyło się miłym akcentem – wszyscy mogliśmy wybrać sobie na pamiątkę bryłkę różowej soli oraz otrzymaliśmy kilogram soli kuchennej.
Kolejnym etapem wycieczki był Zamek Królewski w Łęczycy. Zwiedzanie zamku rozpoczęliśmy od lekcji na temat średniowiecznego rycerstwa. Zaciekawiła nas historia właściciela zamku – diabła Boruty, którą opowiedziała nam pani przewodnik.
Ostatnim punktem zwiedzania była wieża, z której podziwialiśmy widok Łęczycy oraz dziedziniec zamku. Nie wspominamy o obowiązkowym punkcie programu – wizycie w McD 🙂 .
Podsumowując wyjazd uważamy, że był ciekawy i liczymy na kolejną wycieczką 🙂

Seweryn Gościmski (2c), Michał Charlak (2a),
którzy dziękują za cenne uwagi Kamilowi Księżopolskiemu (2c)